Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Jul&Nyår i Ljungskile, Ytterby och Göteborg

Publicerad 2014-01-09 11:06:14 i Allmänt,

Vi fick flänga runt lite för att hinna träffa alla och fira runt om på västkusten, men det var det värt!
 
Vi började i Kalmar. Hade min födelsedag och fick en ny kamera som följt med mig över julhelgen!
 
Vår julgran
 
Sen bar det av till Kungsbacka för dagen innan stök. Godis, panik-slå-in-sista-julklapparna och göra skinkan.
 
Julafton firade vi i Ljungskile hos mormor&morfar
 
 
 
 
Annandagen så åkte vi till lilla farmor för grönkålssoppa och en massa hembakt bröd. Fick träffa syskonbarnen med!
 
Mellandagarna tog vi det lugnt, såg på filmer och gick promenad ute vid Tjolöholms slott.
 
 
 
 
Så blev det nyår! Som spenderades i Majorna med vackraste Jennie som värdinna, och alla fina vänner.
 
 
 
 
 
Mycket dans blev det. Lika roligt varje år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela