Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Sista semesterveckan (nästan)

Publicerad 2014-08-19 16:36:35 i Allmänt,

Då var jobbet avklarat, om vi inte räknar med de småskit jag kanske hoppar in och gör i höst. Känns väldigt konstigt att varken ha jobb eller skola att fokusera på. Har redan hunnit skriva listor över det som skall göras i höst, och lite skolsaker som skall köpas... Resten av veckan så ska jag fortsätta att planera inför skolstart, rensa garderober, storstäda och även kolla över budgeten för hela hösten. Det är en hel del stora födelsedagar som skall firas de närmsta 6 månaderna...

Har dessutom klurat lite på en hobby som jag vill börja med. Fortfarande i tankestadiet, men vill gärna ha något att pyssla med i höst, lära mig något nyttigt och användbart. Ja, vi får se hur det blir sen.
Nästa vecka åker jag till götet igen för att träffa de människor som vi inte hann träffa i somras. Sen åker jag och engelsmannen på en sista weekend över till England för att fira hans mormor som fyller 80, gosa med nya systerdottern och åka till London och shoppa lite. Köper nästan allt mitt smink osv där då det är mycket billigare...


Sist vi var i göteborg så hann vi träffa några vänner för drinkar och middag


Tapas närmre bestämt, väldigt uppskattat som ni ser!


Det har även varit Kalmar stadsfest här, som jag lyssnade på avstånd på, då jag jobbade konstant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela