Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Helgen

Publicerad 2014-04-28 20:03:25 i Allmänt,

Oj vilket fint väder vi hade i helgen, dock såklart inte lika varmt som på västkusten. Men sommarväder enligt vår standard! Mamma var här och hälsade på oss med, så vi var nästan bara ute och njöt.
 
Åkte över till Öland och Borgholm på lördagen för lunch och promenad, och sen åt vi lamm och drack vin vi tog med från Paris på kvällen. Rätt nöjd med lammet, kul att testa på något nytt. Gjorde en trifle till efterrätt med, med hallon, engelsmannen önskade det. På söndagen så gick vi ner till havet och promenerade, sedan vidare in till stan där vi tittade i affärer och åt lunch. Sen sov jag några timmar när hon åkt, är inte van vid att vara ute i solen så mycket.

 
 
Äntligen fått schemat för sista kursen på terminen nu med, skriver b- uppsats vilket betyder att jag kan spendera en massa tid i Göteborg!
Eftersom jag inte kommer tillbringa så mycket tid i götet under sommaren så tänkte jag bo hos min mor i minst 2 veckor medans jag skriver. Så jag hoppas alla som läser detta skriver upp i sina almenackor att jag kommer ta upp all er tid i mitten av maj. Hoppas på att anlända runt den 8-9de för en massa grillkvällar, onsdagsvin och uteserveringar, så håll kvar i vädret snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela