Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Vardag

Publicerad 2013-01-08 15:43:15 i Kalmar,

Sådär ja, nu är lägenheten städad och jag skall sätta mig och läsa ut en bok till föreläsningen imorgon.
 
Mitt jullov var helt fantastiskt, och jag fick verkligen ALLT jag önskade mig! Mest saker till hemmet... Superglad blev jag. Fick stekpanna (som jag än inte lyckats få på handtaget på...), dammsugar, ölglas, glas-skålar, en väggklocka, liten resväska, hörlurar och en surfplatta som skall inhandlas så snart som möjligt. Känner mig väldigt bortskämd.
 
Inte mycket roligt händer nu i januari, så det ger mig en tråkig chans att koncentrera mig på min politik kurs + ekonomi kurs som vi har nu. Himla roligt. Men det betyder att de sen är över, och då har vi roliga kurser som kommunikation och projekt! Fina minnen av projekt... Sen till hösten så börjar jag min inriktning, nämligen Kulturgeografi. Lite nervös.
 
Tog nästan inga bilder alls på jullovet, tog ledigt ifrån allt verkligen! Men här är lite som jag lyckades skrapa fram ändå.
 
Vi tog en tripp till Media Markt på juldagen för mellandagsrean och tittade på tv till mig. Har bestämt mig för en samsung som förhoppningsvis kan beställas i slutet av januari.
 
Här har vi den ända bilden jag hann ta på mig själv på nyår innan jag åkte in till Göteborg på middag. Mindre smickrande bilder på mig och min förstörda frisyr finns att hitta på fb.
 
Och nu bilder ifrån idag! Här är min "nya" bäddsoffa som jag fick piffa till (och rengöra) lite. Väldigt nöjd.
 
Nya myshörnan. Stolt över att jag fick plats med en sådan på mina 22 kvadrat!
 
Ny kokbok till samlingen. Kan inte få nog av söta gubbar
 
Juldekorationerna åkte ner vid städningen
 
Nya ölglas! Vill gärna ha whiskeyglas och champagneglas med. Så jag är förberedd på Isabelles hemkomst
 
Och min tavla som jag målade! Målade av en random bild från internet som jag gillade, tog låååång tid. Skall ramas in med...
 
På återseende kära bloggläsare

Kommentarer

Postat av: isabelle

Publicerad 2013-01-10 07:02:36

haahah, älskar glasen och tavlan! haahha fett coolt.

Svar: :D
Julia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela