Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Lite mer lov

Publicerad 2013-08-19 12:55:24 i Allmänt,

Nu ha jobbandet lugnat ner sig, bara 4 skift under de följande 2 veckorna innan skolan börjar! Älskar känslan att komma tillbaka till skolan, hela köpa böcker, kalender, pennor- grejen har alltid varit full av förväntningar. Ett nytt kapitel i livet kan man säga. Ny garderob, nytt schema, planeringar (älskar!!) osv.

Idag firades detta vid frukosten med ett nytt kaffe. Det bästa med att jobba på Kahls måste vara att min inre kaffenarkoman får fritt utrymme att testa på nya sorter och hela tiden lära sig mer.

Veckans kaffe heter Sironko och är ett vulkankaffe från Uganda! Odlas på 2000 m höjd över havet på vulkanens bördiga slätter, vilket get ett mörkt och fylligt kaffe med en häftig sötma, dämpad syrlighet och mycket fruktiga toner. Rekomenderas varmt.
Mmmm!





Nu skall jag och engelsmannen promenera bort till komvux i Kalmar och prata svenska kurser med någon där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela