Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Tisdag dårå

Publicerad 2010-02-02 23:22:49 i Allmänt,

Varit hemma med Ruby idag med för hon blev magsjuk i söndags natt (som tur var så missade jag tydligen allt). Imorgon så får ni hålla tummarna för mig, jag ska nämligen till banken och övertala dem att jag inte är terrorist/rånare/smugglare utan världens sötaste och oskyldigaste svenska!

Idag så såg jag en BADDRÄKT som hängde i dushen på gymmet, och en tjej kom ut därifrån i sina underkläder och flipflops.. Jag menar, herregud! De måste tro att jag älskar att gå runt utan kläder. "Svenskar" tänker de och väntar sig att få beskriva vägen till bastun och närmaste is-vak.

På fredag så ska jag laga middag till föräldrarna, och jag tänkte mig grekiska fetaost-biffar med tzatsiki som mamma lärt mig <3 (Ja, jag kanske har blivit lite mammig den sista tiden). Sen ska jag försöka hitta någon slags video-affär, för jag fick reda på att de aldrig sett "Oh brother where art thou"!! Skandal.
På lördagen så ska jag åka med Tyfene och hälsa på hennes syster som är i min ålder, i Converntry. Känt för att ha tillverkat vapen/transportmedel under andra världskriget (de blev bombade nästan först) och för att någon Lady har ridit naken igenom staden. That's it! Det kommer bli mycket intressant.




Idag var det lovely väder och solen värmde lite i ansiktet!



Så här glad blev jag och Malin då



Det är faktiskt himla vackert här

Kommentarer

Postat av: isabelle

Publicerad 2010-02-03 10:18:22

HAHA jag känner verkligen igen det där med omklädningsrummen!! Här så har alla flipflops och går aldrig barfota, sedan så är duscharna inte som på våran simhall utan alla har varsin lite duschkabin med dörrar man kan stänga, vilket e rätt kul med tanke på att dom inte har lås på toa, men duschdörr det MÅSTE man ha.

Postat av: elle

Publicerad 2010-02-04 15:52:52

Åh jag minns kanalen i Cambridge =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela