Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Helgen i Coventry

Publicerad 2010-02-07 21:30:50 i Allmänt,

Wow, är helt slut. Började med en 3,5 timmars resa i buss på lördagen. Tyfene mötte upp mig med sin syster Brianne och vi gick tillbaka till deras lägenhet som hon delar med 5 andra studenter! Vi tog sedan en rundtur i stan, inte mycket att se förutom den fantastiska gamla katedralen (eller det som var kvar av den) som sitter ihop med den helt nybyggda katedralen.
Efter detta så gick vi tillbaka till lägenheten för att äta middag och göra oss i ordning. Vi fick jättegod mat, och jag pratade en hel del med 2 av hennes rumkompisar medans de andra gjorde sig i ordning! Danni som är brittisk och Sebastian ifrån tyskland, otroligt roliga! De slutade med att de följde med oss ut och vi hade en helgrym kväll!

Först en studentpub där vi drack shots ur rör bara för att de hade häftiga färger och träffade en del andra människor (vissa utklädda till mimmi och musse?). Sedan så dansade vi bort några timmar på nattklubben Lava, jag hittade en mascara som jag fick använda på killarna (vi var ju rätt runda i hatten här då) och så hängde vi i VIP-rummet eftersom Brianne kände en tjej som jobbade där! Senare på natten när jag varit så duktig och druckit 3 glas vatten istället för de andras 3 drinkar, fått tillräckligt ont i fötterna så ville jag ta mig hemmåt.
Sebastian var så snäll så han föjde med mig hem, de andra ville stanna kvar ett tag till då fler studenter skulle komma dit. Det var em himla rolig promenad hem, tydligen så förväntade han sig att JAG skulle hitta, men det är helt omöjligt här då alla hus/gator i hela jvla england ser likadana ut!
Han ville testa sin nyckel i hus där han "kände igen sig lite", men jag med mitt kvinnliga brillianta sinne drog honom därifrån och in på rätt väg tillslut. Då blev det ägg med bacon som nattmat och sen sov jag i några härliga 6 timmar.



Nya katedralen - Gamla



Den var tuff! Och då förstår ni att det inte fanns något mer att se i hela staden



Jag, Danni, Tyfene, Brianne (Sebastian tog kortet). Sen dog min kamera...

Kommentarer

Postat av: isabelle

Publicerad 2010-02-08 13:17:45

ständigt dessa tyskar. ;)...hjälp vad din hårfärg förändrats förresten! jag såg inte att det var du.

Postat av: elle

Publicerad 2010-02-08 14:55:03

Ständigt dessa kameror ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela