Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Half- term

Publicerad 2010-02-16 22:41:38 i Allmänt,

Japp, nu är flickorna tillbaka igen efter att ha spenderat 2 dagar hos sin mormor och morfar. Har varit en välbehövd vila ifrån spring och skrik, men lite konstigt med. De är lediga hela denna veckan, så imorgon ska jag underhålla dem hela dagen, det blir museum på förmiddagen, lunch på cafe nero och sedan ett bio-besök på eftermiddagen! (Jag har absolut ingenting emot att se en disney-film och käka popcorn i någon timme).

På torsdag så ska vi in till London allihopa för en heldag. Dinosaurie-utställning, shopping, middag och Mamma Mia- musikalen! Ja, jag blir rätt bortskämd, men det ska bli så himla roligt att se den riktiga musikalen i West End!

Sedan så jobbar jag mina första riktiga skift på fredag, lördag och söndag. Ser fram emot lite juicy gossip efter "Invignings-festen" för oss anställda igår! Otroligt trevligt, vi började på The Eagle med att dela några faskor vin innan vi gick tillbaka till restaurangen där de dukat upp fint och bjöd på mer vin och öl. Känner nu ett tjogotal människor, och alla är så härliga, vi har en riktigt bra stämning mellan hostess (vad heter det på svenska?), servitörer och kockar osv!
Jag själv ser rätt skeptiskt på att blanda alkohol med chefer och arbetskamrater, made for disaster enligt mig, så jag drog hem efter 9. Men då hann jag även prata med en massa, och höra en hel del livshistorier. Får väl höra nu hur det gick för resten under den kvällen! Jamie's äger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela