Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Pistachia

Publicerad 2009-10-04 17:43:31 i Allmänt,

Ett nytt fenomen här i Helsingborg är det nyöppnade Pistachia, som kort och gott är en affär där de säljer hemmagjord glass, smoothies, godis, massa olika nötter osv! De öppnade tydligen i våras med stängde sedan 1 vecka senare under konstiga omständigheter? Ja detta var ett stort samtalsämde ett tag vill jag lova!
I alla fall så har de satsat på en STOR reklamkampanj här i stan (hela 2 sidor i Helsingborg City och en massa reklamblad). Kan detta vara för att jämna upp det faktum att de hade råttor i köket? Vem vet...

Skit i det! Det hade helt underbara priser nu under de första dagarna, och det har varit en 10-meter lång kö utanför dag som natt! Lyckligtvis så var det endast packat INNE i affären när jag tog en omväg från stationen idag, och jag lyckades ta mig ut därifrån med ett nytt "effektiv shopping" rekord på under 60 sekunder :) Jag fick med mig i all min hast en godispåse och en egen nötblandning för bara 45 spänn!




Fullkomlig lycka för mitt pms-humör

Kommentarer

Postat av: isabelle

Publicerad 2009-10-04 21:28:15

ser gött ut hörredu! ;)



jag har ny mobil :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela