Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Köp vin till mig, någon.

Publicerad 2009-11-20 00:08:03 i Allmänt,

Julen närmar sig och jag börjar långsamt känna pressen över mig.. Skulle inte hösten vara oändlig och tråkig? Usch måste fixa julklappar, mera klänningar och öva på mitt svar till "och vad ska du göra i vår då lilla vän?"

Här hemma är kylen lika tom som i Helsingborg, och mina sista pengar gick åt under min shoppingdag i gbg igår! Mycket trevligt, men förödande för ekonomin.. Idag övingskörde jag, och det gick väl bra, sen har jag bara varit barnvakt!

Förlåt om jag låter bitter och tråkig, men fick ironiskt nog mitt första svar ifrån en kanadensisk familj, samma dag som jag också får reda på att du måste ha en 3 årig utbildning inom barnavård + 1 år som au pair + 150 dollar för att ens kunna ansöka om visum så jag kan vara au pair där...



Mina vackra vänner! Vi möttes även upp av en dränkt Jennie lite senare



Saker som jag aldrig kommer ha råd med: Nr 471



Det godaste jag ätit på flera veckor. Måste hitta nya recept

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela