Emigranten

Den småländska kusten utforskas

... På tal om bakning

Publicerad 2013-08-31 21:53:00 i Allmänt,

Häromdagen testade jag även på att göra flapjacks, ett fantastiskt mellanmål och snacks som jag saknar från england. Uppskattades väldigt av engelsmannen med!
Jag valde att göra utan torkade frukter osv, gillar mest fröna. Så jag hade havre, pecannötter, valnötter, solrosfrön, pumpakärnor, pistagenötter och pinjenötter. Dessa blandas med smält smör, ljust muscavado socker och honung. Toppade dessutom med lite riven mjölkchoklad för att festa till det.
Fick den hel del frön och havre över, som jag gjorde en frukostvariant av! Lade till en handfull cherios och special k- flingor, samt minskade på sockret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela