Emigranten

Den småländska kusten utforskas

I begynnelsen

Publicerad 2009-07-27 00:41:40 i Allmänt,

Idag startades en diskussion över thaimaten i vårt lilla vardagsrum. Det var jag, Bella, JuxJennie och Anna som låtit ångesten inför hösten leda oss till en rätt förvånande vändning. Vi ville skapa en skobutik, som köpte in skor ifrån internetbutiker i USA, då frakt och tull blir för dyrt om man vill beställa. Vi kom in på lagar, skattepengar, företagsinfo osv, då vi tillslut gav upp.

Men jag deppade inte ihop, det fanns ingen besvikelse! För jag har en plan! Inte vilken som helst... Det är något som har rört sig i mitt huvud i flera år, något som jag nu kan fullfölja och dessutom dela med mig av till er!

Damer, herrar, barn och alla lakritstroll där ute... Jag ska här i denna bloggen dela med mig av min dröm om ett bättre liv i skåne, med er. Det kommer bli en oförglömlig resa från min lilla Onsala halv-ö utanför Göteborg, till min favoritstad Helsingborg där jag ska läsa på Lunds universitet. Jag ska finkamma kulturen, öva in dialekten, uppleva allt det som måste upplevas för att nå mitt slutgiltliga mål...


Att bli en skåning.

Kommentarer

Postat av: brälll

Publicerad 2009-07-27 11:12:38

skeptisk. Kunde du inte blitt en kungsbackabo istället? det hade vart närmare..



fin blögg.

Postat av: elle

Publicerad 2009-07-27 15:35:35

typiskt Bräll att vara skeptisk, när var det hon gav upp sin blogg? efter tre inlägg?



önskar dig lycka till med bloggen, förväntar mig bra uppdatering från Skåneland ;)



se till att värma upp Skåne och få full fart på skåningarna, så dom är redo för ännu en wannabe-skåning så småningom :P

Postat av: fannie

Publicerad 2009-07-27 19:52:51

låter som en underbart superb idé! jag kommer att läsa varje dag!! xD

Postat av: wallentin

Publicerad 2009-07-30 14:10:42

SÅ JÄVLA BRA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela