Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Observations

Publicerad 2010-01-23 18:01:32 i Allmänt,

Härlig dag, började med Pilates efter frukost (vi är ett gäng mellan 16 och 50 år som har pratat ihop oss för att få behålla vår tid på lördagar). Sedan så tog jag med mig Malin till Ruby's balett och vi gick runt i affärer och fikade tills hon var klar. Ska göra mig i ordning strax, Tyfene kommer hit runt 7 och då ska vi hitta ett ställe att äta på innan vi går ut!

Det jag märkt hitills med engelsmännen är:

- Om du inte är MITT i London centrum så är det ingen stor chans att du ser några större mode-sensationer ute på gatorna.. Det är jumper + manchesterbyxor eller leggins + linne + leriga uggs (och en öppen cardigan för att värma lite) som matchas med en vit-blå hudfärg.

- Man blir fortfarande lika förvånad när en 4årig utbrister "Oh, that's so delightful" eller en surmulen gubbe muttrar "bloody hell" när han håller på att bli omkullcyklad, allt med perfekt Hem Till Gården-engelska! We like.

- De är faktiskt jättebra på att sortera här, till och med hårdplast blir upphämtade av sopgubbarna! De har 4 olika soptunnor...

- Alla i butiker, cafér och de man stöter på, är URtrevliga!

Dessutom så kommer kanske mamma och hälsar på mig i mars <3 Kommer bli supermysigt, har redan skrivit en inköpslista och en budgetplan för att vi ska kunna vår-shoppa i London!




Vår fika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela