Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Framme i Cambridge!

Publicerad 2010-01-11 15:23:56 i Allmänt,

Riktigt imponerad över mig själv och Ryanair, allt gick nästan smärtfritt! Förlorade bara ett skärp (fråga inte.) och glömde mitt boarding card (pappa fick betala 440 spänn för ett nytt)..

Är framme nu i alla fall, och har precis packat upp. Har bara träffat mamman (Tania) och pappan (Matthew) ännu, men vi ska åka och hämta flickorna ifrån skolan snart. Ska också passa på att prata med några andra föräldrar och lärare då för att kunna hantera skola, dans, cello-lektioner och kompisar med hämtning och lämning.. Har fått en rätt packad lista över deras veckodagar och en hel massa nummer, men det ska nog gå bra! Kommer lära mig efterhand, och föräldrarna är väldigt förstående och hjälpsamma.

Mitt rum är jättemysigt, och det jag sett hitills av Cambridge med. Det är en perfekt stad, inte för stor, men fortfarande mycket att göra. Jag och Tania har pratat om jobb för mig med, då jag är "ledig" mellan 9 och 3 varje dag, så förhoppningsvis så kan jag jobba 2-3 gånger i veckan på ett café eller pub.

Här är lite bilder, kanske lite mindre uppdatering nu när jag är här, men det ska bli kul att dela med mig av mina upplevelser!



Blev 30 kg... Men allt fick faktiskt plats i mitt skåp!



Min härliga säng!



Utsikten till gården. Varmt och skönt här, hela +1 C <3



Mitt badrum! De har 25 grader i varje rum här, svettas ihjäl eftersom jag klädde mig efter engelska, dragiga 17 graders-hus.



Min media-hörna

Kommentarer

Postat av: isabelle

Publicerad 2010-01-11 17:55:02

what i am wondering is how u could bring 30kg when the maximum limit was 20kg?..and no I am not surprised that you lost your bording card o_O x)...haha so typical. Have fun :)...ttyl

Postat av: Jewliah

Publicerad 2010-01-11 19:01:17

(a)

Postat av: elle

Publicerad 2010-01-11 19:33:44

Looks great! Försök uppdataera så mkt som möjligt så vi får se hur du har det ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela