Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Torsdag

Publicerad 2014-03-27 15:58:00 i Allmänt,

Haft tentavecka nu, och har inte riktigt kunnat fokusera på annat.
Men i helgen planerade vi lite inför Paris, och resan börjar närma sig! Ska bli helt fantastiskt, hittat restauranger, sevärdigheter och parker att dricka vin i. Har velat åka tillbaka dit i flera år, bara spendera pengar på mat, dryck och marknader såklart.
 
Det bästa är att jag igår hittade ett bätte hotell lite snabbt, nämligen ett 4stjärnigt, billigare! Så avbokade det gamla. Dessutom så flyger vi med SAS, himla lyxigt då vi får både incheckat bagage (23kg) + handbagage (8kg) helt gratis. Tänker åka dit med halvfull väska och fylla den med franska ostar osv.
 
Något som förgyller mina dagar här i gråa Kalmar:
 
 
SOMMARVÄDER!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-30 21:08:31

Får man ta in mat...? Tänk på det så ni inte shoppar massa och så tar dom det! :)

Svar: Yes, till och med kött och mejeriprodukter upp till 3-5 kg kanske? Något sånt! Vi fick med oss en massa vin bara endå haha, så blev inte mycket plats över
Julia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela