Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Vårinspiration

Publicerad 2014-02-09 18:33:07 i Allmänt,



Åh, jag älskar allting som har med våren att göra, färgena, ljuset, den frächa luften... Min favoritårstid. Så fort snön börjar smälta så börjar jag drömma mig bort. Just nu letar jag lite inspiration för köket, och köket på den understa bilden är helt fantastiskt.

Nu i veckan tänkte jag börja med att åka till trädgårdslandet och köpa på mig gröna växter, frön till örter jag vill ha i köksfönsteret, och annat smått&gott. Inne på mycket plåtdetaljer just nu med.
Sedan tänkte jag köpa lite nya, ljusa gardiner och kuddar till de andra rummen. Men innan det så blir det en rejäl vårstädning och utrensning av saker och kläder. Älskar utrensningar.

Annars idag har vi varit på promenad nere vid havet, studerat lite och fikat med mina peanutbutter brownies som jag gjorde igår. Nästan redo för en ny vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela