Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Vårmålen

Publicerad 2013-01-23 13:34:20 i Allmänt, Mat,

Jag har en plan att långsamt förändra min kost nu under våren. Jag gjorde det innan när jag helt ändrade mina frukostvanor, så jag vet att jag kan göra det. Nu äter jag ju en väldigt proteinrik frukost, mer matig eftersom jag inte var förtjust i mackor och flingor. Det har helt ändrat mitt morgonhumör, som ni vet så har det humöret inte alltid varit så roligt... Dessutom så ser jag faktiskt fram emot min frukost!
 
Så nu är det dags för resten. Detta är en förändring som jag vill ha kvar i resten av livet, men självklart kommer den förändras lite. Meningen är att mina måltider skall vara hälsosamma, ekonomiska och inspireraande. Jag vet, det låter supertöntigt. Men jag tror det kan gå!
Jag vill förändra mitt belöningssystem till tulpaner, frukt och mörk choklad (jag kommer inte sluta äta godis helt, men det blir undantag istället. Inte som en belöning, det är meningen att det här ska bli psykologiskt). Dessutom så vill jag börja laga mycket av mina måltider from scratch. Göra allt själv och ha i kylen, såser, soppor, müsli, bröd osv, kanske till och med buljong sen. Då vet jag exakt vad min måltid innehåller, och jag får lära mig en massa nya recept vilket jag älskar!
 
Det kommer ta tid, kanske flera år. Men det känns som en bra plan och dags att ta tag i det.
Önska mig lycka till...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: elle

Publicerad 2013-01-23 13:45:35

Jag kör också på "laga från scratch". Så härligt att slippa tänka på konserveringsmedel och annat som man inte vet vad det är ;) och gott är det också

Svar: Ja, precis!!
Julia

Postat av: isabelle

Publicerad 2013-01-23 19:08:08

LYCKA till! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela