Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Hej och hå!

Publicerad 2010-05-17 11:07:46 i Allmänt,

Godmorgon världen. En måndag ska startas med pannkakor med citron och syrup samt en stor kopp med nymalt kaffe, det finns inget tvivel om den saken. Börjar inte jobba förens 11.30 idag så tänkte unna mig lite Family Guy med! Jag har blivit väldigt dålig på att blogga, jag vet... Men i mitt försvar så gör jag inga nyttiga och kulturella saker som Isabelle, kanske blir att jag masar mig till ett museum och den botaniska trädgården när mormor och morfar eller pappa och Oliva kommer hit.
Hade en lika trevlig helg som vanligt, blev bjuden på middag och hade myskväll på fredagen, jobbade dubbelshift på lördagen och var sen ute med några jobbarkompisar till 4! Sen sov jag till 3.30 på söndagen med... Det har jag inte gjort på många år!

Kan lika gärna nu avslöja (förlåt om någon får reda på det här i bloggen, som egentligen borde höra det på annat sätt) att jag kommer stanna här i Cambridge en längre tid. Jag får bo kvar här med familjen till slutet av augusti, och jag håller på att försöka planera in en 2 veckors semester i Sverige någonstanns i början där. Sen ska jag förhoppningsvis hitta en lägenhet och börja jobba heltid på Jamie's. Det finns jättemånga möjligheter när man är en del av Jamie-familjen, och jag kan förflytta mig till Australien, San Francisco eller en nya restaurang i Covent Garden om jag vill. Jag vill i alla fall tjäna pengar i höst eftersom jag också är intresserad av en utbildning i city urban design i London... Den kostar pengar, men den låter så mycket roligare än den i Sverige.
Den engelska livsstilen passar mig så mycket bättre, alla är så mycket mer lättsamma här! Jag vill forsätta bo här och se lite vad som händer (det underbara med att inte vara student än), kommer antagligen inte få en sån här chans igen. Sverige känns för litet och tråkigt för mig i alla fall...

Ikväll är det första dagen på öl-festivalen, så det lär bli ännu en härlig vecka! Här är några fler bilder på världens sötaste valpar med:

Tjing



Kommentarer

Postat av: jännä

Publicerad 2010-05-17 12:25:13

WHAAAAAAAAAAAAAAAT :O vår onsalasommar då?? =( haha

Postat av: isabelle goes mogen Jennie

Publicerad 2010-05-17 13:24:56

well jag tycker du gör rätt! =) klart vi kommer sakna dig men nu när du har foten inne liksom! ;) pussss

Postat av: elle

Publicerad 2010-05-17 16:30:54

Upside: Du bloggar =) skönt att äntligen höra av dig!



Downside: Me, myself and Lund will miss you.

Postat av: Jennie försöker uppnå samma mognadsnivå som Isabelle

Publicerad 2010-05-17 18:41:12

Okej då, naturligtvis skall du göra det som känns bäst! Men som sagt, vi kommer sakna dig. Du hänger väl med upp till Sthlm?

Postat av: Jewliah

Publicerad 2010-05-17 19:08:20

haha saknar er som faan <3 klart jag kommer till stockholm, ska ta ledigt från den 9de till 22andra augusti! då blir det onsala-sommar :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela