Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Vårdagar

Publicerad 2010-03-24 21:23:19 i Allmänt,

Godkväll.

Till att börja med så kan jag meddela att jag ändrat min universitetsanmälan och valt kandidatprogram i samhällsplanering - urban och regional utveckling 180hp i Lund som första val! Är väldigt nöjd med detta beslut grundat på 2 anledningar:

1. Då malmö högskola "har ett bra sammarbete med närliggande kommuner och aktuella händelser där" (skånsk by, typ Arlöv som ska bygga om sitt konsum?). Lunds universitet är mer välkänt för mig och har högre standard, dessutom så "jämför de förhållanden i internationella städer med tekniken här". Och de har ett sammarbete med en hel massa universitet i Australien, England, Frankrike, Kina, Japan, USA och Kanada. Så jag kan välja att tillbringa mitt 3e år där! Även om det är en helt nytt program så tror jag det kommer bli super!

2. Linda bor i Lund, och jag saknar mina vänner i Helsingborg! Dessutom så bor ju Rebecca där nu! Gillar att ha mina vänner i närheten.

Dagen har tillbringats på jobbet, i parken och solskenet och sedan med att baka en välkomst-kaka med Malin till min mamma. Hon kommer imorgon, och jag kan knappt vänta! Malin matade i alla fall fåglar, men jag vågar inte gå nära svanarna sen vår incident i stockholm för 2 år sen...








Kommentarer

Postat av: elle

Publicerad 2010-03-25 12:34:22

YEY! Länge leve Lund! Liuund och Malmöuu går inte att jämföra :P



Gasp, ve och fasa för mördarsvanarna!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela