Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Min dröm

Publicerad 2009-09-26 15:12:04 i Allmänt,

Skåne och Helsingborg i all ära, men jag har alltid velat se så mycket mer! Kanske har jag påverkats av att mina systrar i den här åldern packade ihop sina saker, tog de lilla de hade kvar av sina studentpengar och stack iväg... Men nu när jag tittar igenom de få utbildningarna som finns i vår (även om en internationell miljölinje på köpenhamns universitet ser lockande ut), så känner jag inte riktigt för att studera vidare än! Det hade varit jättekul att ha ett jobb, men med tanke på hur det sett ut hitills så kan jag inte räkna med det...

Så jag har funderat rätt länge på att åka iväg runt om i världen, men grejen är att jag inte vill göra det ensam. Visst, sällskapet är viktigt, men det är inte heller så smart eller säkert att åka ensam! Dumt nog så är det nästan ingen som tänker som jag; "Vad är det värsta som kan hända? Vi hittar inget ströjobb och får slut på pengar, och får åka hem", utan alla kommer med en massa invändningar och dåliga bortförklaringar! Alla blir rädda när det inte finns någon plan eller när inte allt är bestämt i förväg...
Kom igen, hur häftigt hade det inte varit att ta den här chansen? Kunna svara på frågan "Vad är det häftigaste du gjort?" med svaret "När jag simmade med revhajar utanför Indonesiens kust", "När jag såg levade tigrar i Indien", "När jag åt lunch högst upp i Tokyo's skyskrapa" eller "När jag vandrade igenom en bergskedja i Kanada".

Snälla någon! Följ med mig, det kommer bli det häftigaste du gjort i ditt liv! Mina systrar har lärt mig att man faktiskt inte behöver så mycket pengar, och att hur svårt det än blir så finns det helt fantastiska människor överallt som hjälper till och gör det oförglömligt!

Jag vill trötta ut mig själv med så många nya syner, luker och smaker jag kan innan jag sätter mig i ett klassrum i några år, och sen satsar på min karriär!


 





P.s. Jag kan nöja mig med en resa till USA.

Kommentarer

Postat av: isabelle

Publicerad 2009-09-26 16:16:34

vilket djupt o vackert inlägg.



tokio <3

Postat av: elle

Publicerad 2009-09-27 17:27:23

Välkommen till klubben ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela