Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Visa ord

Publicerad 2009-10-24 13:05:45 i Allmänt,

Ville bara passa påatt dela med mig av några visa ord ifrån en väldigt smart (och grymt rolig) bloggerska:

"Det var många ämnen jag hatade under min gymnasietid mest för att jag visste att jag aldrig någonsin skulle få användning av kunskapen. Och visst är det så. Jag har ännu inte behövt veta något k-värde på en y-axel, jag har inte någonsin behövt rabbla förkortningarna i det periodiska systemet, ingen har frågat mig om kolets kretslopp och jag kan inte minnas mig ha haft användning av min kunskap gällande prepositioner, reflexiva pronomen och konjunktioner.

Jag minns inte vad alla sjöarna hette på det där kartprovet vi hade, jag kommer verkligen inte ihåg namnet på USA:s presidenter genom tiderna och jag kan inte beskriva den franska revolutionen i detalj. Men vet ni vad? Om jag vill veta - då googlar jag!

Det enda jag har haft användning av från min skoltid är engelskan (och möjligtvis lite samhällslektioner).

Allt annat är fan sunt förnuft."

http://egoinas.se/ - min nya favorit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela