Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Stadsvetenskap

Publicerad 2009-10-26 16:23:11 i Allmänt,

Jag gillar att bo i en stad. Inte för stor, bara sådär lagom. Även om det regnar och är mörkt, så finns det alltid ljus någonstanns, det finns alltid människor i närheten.
Nu när jag varit inne på att läsa stadsplanering, så har jag funderat på det där med städer. Vad jag vill att min stad ska innehålla!

Jag förstår mig inte riktigt på dem som säger att man kan vara så ensam i en stad, för jag gillar själv att alltid vara omgiven av människor. Det gör mig lugn, och även om man känner sig ensam ibland eller längtar efter landet så kommer jag alltid att älska städer!
Det finns så mycket att göra, så mycket roliga människor att träffa och så mycket historia! Jag gillar utmaningen att hitta min egen favorit-resturang, mitt favorit-café, den perfekta frisören och allt annat! Kanske därför som jag också tröttnar rätt snabbt på min stad, vill upptäcka mer, hitta nytt! Städer har alltid betytt möjligheter för mig, och jag tror inte jag kommer vara nöjd förens jag sett det mesta, kan jämnföra och sen slå mig ner i den jag gillar mest =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela