Emigranten

Den småländska kusten utforskas

P3 ftw

Publicerad 2009-10-15 15:15:37 i Allmänt,

Jajaah, nu sitter jag här igen med mitt projekt framför mig och en omelett i magen! Mätt och nöjd.

Lyssnade på nyheterna nyss, och tydligen är det en 17åring i Australien som riskerar 7 års fängelse för att hon gjort en abort? Hon bor i Queensland där abort är förbjudet om det inte riskerar din hälsa eller ditt liv.. Tjejen hade beställt en medicin från Ukrina för att få missfall, och hennes pojkvän var en "medbrottsling".

Jag hade ingen aning om att ett sånt omodernt system fortfarande fanns i ett land där varken kristendom eller någon annan religion är dominerande? Till och med USA är ju bättre! Det ironiska endå är att det finns en massa statisktik på att det görs lika många aborter i ett land som har lag emot det, som ett land som tillåter det! Man tycker ju att vissa länder borde tänka om lite då? Hur mycket pengar läggs inte då på att anhålla, bedriva en utredning och fälla dessa tjejer! För att inte tala om dödsfallen!

Pengar och tid som kan användas till så mycket bättre saker, då vi tjejer alltid kommer hitta en lösning!



Hösten har kommit, och den är VACKER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela