Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Te-sil sökes.

Publicerad 2009-07-31 16:16:24 i Allmänt,

 

Ah, en ny vacker sommardag! Med brist på ambition att göra något vettigt (med tanke på att jag haft ångest över allt de senaste dagarna, pga att jag lätt blir nervös), så tänkte jag muntra upp mig själv igenom att göra en lista på allt jag som ska ta med mig härifrån till den nya lägenheten. Listan blev rätt lång, och jag insåg förskräckt att det var flera viktiga saker som fattades!

 

- Ett tvättställ. Jag kan inte leva utan ett tvättställ heller?

- En datorsladd. Ja, jag har i smyg lånat min systers i några månader då alla konstigt nog går sönder..

- En KAFFEKOKARE! Jag kan ju inte ta emot gäster utan kaffekokare?

- En dvd-spelare. Kanske kan sno en av pappa..

- Ett diskställ.

- En kaffetermos, för min har blivit äcklig.

- En te-sil.

 

Någon av mina läsare (om jag har några än?) som kan bidra med små gåvor eller tillföra något så hade det uppskattats! Detta är verkligen viktiga saker som man behöver om man ska starta ett nytt liv i Skåne.

 


 

Naivt av mig att tro att min teknik-utbildning gett mig något.

 

Dock blev jag nöjd med resultatet! (utan att nämna de fruktansvärda timmarna det tog)

Kommentarer

Postat av: bräll

Publicerad 2009-07-31 17:49:28

jag tror jag kan bidra med en te-sil och eventuellt några begagnade koppar till det xD



ska vi leka idag eller?

Postat av: rebecca

Publicerad 2009-07-31 18:35:02

av mig får du en kaffetermos i rosfritt stål - ALDRIG ANVÄND! står bara i min garderob och dammar ändå ;) verrrrrrry najs cykel by the way!



puss&nyp

Postat av: Jewliah

Publicerad 2009-07-31 18:55:45

så söta ni är :D TACK! ni är välkomna när ni vill

Postat av: sannie

Publicerad 2009-08-05 22:53:26

http://aitra.blogg.se/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela