Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Cykelfettish

Publicerad 2009-07-29 12:58:25 i Allmänt,

Idag ska vi passera ännu ett hinder på min väg mot skåne, nämligen transport. Vi har ju såklart Skånetrafiken som kan ta mig runt om i det vackra landskapet, men det är fel sätt. Ska man vara skåning, måste man ha en cykel!

Det är mer populärt med cyklar i skåne, än vad det är bloggare i Stockholm, emos i Göteborg och öl i Danmark. Skåningarna har så länge man kan minnas tagit cykeln på största allvar, och inte bara något roligt! Åhnej, här ska man bränna fett, träna upp benmusklerna, och främja miljön lika väl som när man ska på fest i stan som när man ska handla mjölk en söndagsmorgon.


Därför så ska jag idag åka och köpa mig en cykel just för att passa in! Man vill ju inte vara annorlunda... Min nya vän och vapenbroder ska inköpas på Biltema. Ni hörde rätt! Även om man inte kan tro det så har de faktiskt otroligt vackra och bra cyklar (Billiga).

Önska mig lycka till! Idag är ännu en dag i mitt nya liv

Kommentarer

Postat av: Nisse

Publicerad 2009-07-29 15:07:28

Lycka till! Biltema har även bra cyklar! :)

Postat av: Jewliah

Publicerad 2009-07-29 18:39:47

jaja, litet skrivfel dådå.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-29 19:37:13

diggar bloggen hördu! ville bara säga det hihi =)

Postat av: Jewliah

Publicerad 2009-07-30 12:19:17

Tackar tackar :D

Postat av: jag

Publicerad 2009-07-31 10:57:29

jaaaaå duu, ska du cykla mellan helsingborg-lund? Efter 4m kommer du stanna och frusta, hyperventilera och undra vart din "heeel speciaaal" finns att konsumera.

Postat av: Jewliah

Publicerad 2009-07-31 15:48:59

Den har jag med mig i cykelkorgen förstårs?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela