Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Sista dagen

Publicerad 2009-12-19 13:20:16 i Allmänt,

Åh, igår var så trevligt! Vi gick till "Hjalmars kök" som var sådär lagom fancy med underbar mat och dyrt vin. Jag åt kyckling med rotfrukter, potatisgratäng och sås, och senare så gick vi hem till Josefin och tog det lugnt!

Idag är det städning och packning som gäller, allt ska bort.. Känns så konstigt att åka nu, jag har precis vant mig vid att bo själv, jag gillar det! Det är nu det börjar kännas riktigt bra, och jag är helt nöjd. Tråkigt, för just nu så känns det som att jag skulle kunna bo här i flera år. Har trivts jättebra här, men det tog ett tag innan man vande sig och hemlängtan försvann! Skulle inte förvåna mig om jag kommer bosätta mig här sen, helt faktastisk stad!

Imorgon kommer pappa och hämtar mig, sen blir det kalas på kvällen för lilla mig. Dessutom så blir jag snart emigrant på riktigt då jag nu accepterat en plats som Au Pair i Cambridge! Kommer bli jätteroligt och rätt spännande! Åker den 10 januari och stannar tills juli, önska mig lycka till :)

Kommentarer

Postat av: jeni

Publicerad 2009-12-19 13:51:36

Omg!! fan va kul :D Men vi kommer sakna deig =(

Postat av: Emmy

Publicerad 2009-12-19 14:16:08

Sugen på att fynda billiga kläder?:D kika in hos hos mig :) http://emmylamm.blogspot.com/2009/12/dags-att-fynda.html

Postat av: isabelle

Publicerad 2009-12-19 20:52:29

fabulous!! :D jag kommer o hälsar på dig om jag har vägarna förbi. Eller så kommer du hit ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela