Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Hej mitt vinterland!

Publicerad 2009-12-16 21:00:34 i Allmänt,

Under de dagar jag har varit borta så har mitt älskade skåne förvandlats till ett gnistrande, mjukt, tyst, och underbart sagoland <3 Det snöar fortfarande, och det är såna där perfekta, stora mjuka flingor som singlar ner och lägger sig som ett decimeter-tjockt täcke så enda som hörs när man går igenom stan är knarrandet under skorna...

Hemma i göterborg var det några minus, och jag trodde att de där centrimetrarna med hård snö vad det enda jag skulle få i år! När man var ute så blåste det isande i ansiktet så hela kroppen domnade bort, så det var riktigt varm och skönt att komma tillbaka hit till det 0-gradiga och mysiga.

Njut av några bilder på av mitt ideala vinterväder, nu ska jag dricka varm choklad!


Från min balkong!






Min vackra hyacint hade slått ut när jag var borta, och har under tiden spritt en fantastisk doft i hela lägenheten

Kommentarer

Postat av: elle

Publicerad 2009-12-16 22:41:40

Fuuusk...ja vill juh också ha snö, varför har vädergudarna glömt bort stackars kba :(

Postat av: isabelle

Publicerad 2009-12-17 08:50:58

meeen guud va mycket snö!! :O...vi har ingen alls just nu. Idag äre rätt varmt typ 5-6 grader på morgonen alltså, så jag kan tänka mig att det blir 14-15 idag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela