Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Födelsedagen

Publicerad 2009-12-22 01:34:19 i Allmänt,

Puh, hemma nu efter att ha ätit middag på Fratelli's (Amerikansk/Italiensk resturang med maffia-tema) och sen så såg vi på Avatar! Den var riiiktigt bra, ska TILL OCH MED köpa den på dvd. Jag hade en mysig födelsedag med mamma och Olivia som avslutades med en härlig snöpromenad med Nikki!

Jag har varit väldigt lycklig de senaste veckorna! Kan bero på en tidig julstämning, men jag har varit nöjd med mig själv, hur jag har det och mina planer inför framtiden. Ovant känns det, men det kanske har något  att göra med att min hemlängtan försvann och att jag insåg att jag kunde klara mig helt själv i en ny stad! Rätt häftigt faktiskt..
Sen finns det vissa människor i ens liv som är rätt bra på att förstöra det, göra en ledsen, besviken eller nerstämd. Kanske inte helt med vilje, men tyvärr så gör personen inget bra för dig hur mycket man än förnekar det! Men jag trivs med att vara lycklig, så därför tänker jag inte längre lägga någon energi på dessa människor. =)

Imorgon så ska jag betala lite räkningar och en flygbiljett! Sen väntar ett viktigt samtal och kanske lite jobb på projektet, får se om jag inte hamnar i soffan med en bok istället. På onsdag blir det i alla fall Ullared för våran del, man vill ju inte missa det goda!

Godnatt nu




Världens sötaste får




Så här ser det ut när jag precis flyttat hem

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-22 14:45:53

Vilka är dessa människor som får dig att må dåligt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela