Emigranten

Den småländska kusten utforskas

Bosättningen

Publicerad 2009-08-27 15:13:32 i Allmänt,

Hej allihopa! Hela förmiddagen så har jag förflyttat mig mellan olika bibliotek, och nu äntligen så kan jag uppdatera om min flytt till Helsingborg. Och ni ska veta hur jobbigt det har varit, är över 30 grader ute!

I alla fall, så hämtade pappa upp mig och mina saker i tisdags, och det gick rätt snabbt att göra mig hemmastadd i den lilla lägenheten. Alla är väldigt trevliga, och det enda jag saknar nu är mitt internet och batteriet till kameran, så jag kan visa er hur allt ser ut!
Igår så var jag över i Danmark en sväng, och sen, nyfiken och ivrig som jag är, så tog jag en cykeltur för att hitta till ICA MAXI. Det gick sådär i början, men till slut så hittade jag, och kunde köpa min senap, gröt och diskborste. (Pappa och jag handlade det nödvändigaste innan han åkte hem igen.) Är lycklig över att jag bara har 10 minuters cykelväg dit!

Idag har jag då som sagt letat runt på det olika biblioteken efter böcker att underhålla mig med, då jag kommer vara ensam i 3 dagar, och har 100 kr att leva på fram tills måndag... SÅ jag får överleva på mina böcker och gröt. Kanske går några The Hills-repriser?

Nåja! Nu ska jag upp till lägenheten igen, hämta min kaffetermos och en apelsin, och sedan sätta mig i parken med mina böcker för att döda några soliga timmar fram tills middagen!
Lovar att uppdatera mer, nu när jag hittat datorerna!




Vackra Helsingborgs park!
(Ni får leva på google-bilder fram tills att jag fått hem mitt batteri till kameran.)

Kommentarer

Postat av: juxjennie

Publicerad 2009-08-27 16:35:23

Åhh i skåne är det alltid fint väder ;D väntar med spänning på nästa uppdatering

Postat av: brällz

Publicerad 2009-08-27 17:23:33

Det var fantastiskt trevligt med uppdatering!! ^^ Själv så ska jag faktiskt våga mig på att laga middag till familjen ikväll, wish me luck! Vi ses probably på måndag :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-27 20:33:40

Fan vad härligt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En rastlös emigrant som hela tiden vill besöka nya platser och träffa nya människor. Har förflyttat mig från Göteborg till Helsingborg, och sedan vidare till Cambridge. Lever just nu studentliv i Kalmar, denna vackra, småländska storstad. Vem vet vart jag hamnar sen...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela